30 April 2007

langit x selalunye cerah . . .

Salam..

hye hoo :) erm.. alhamdulillah, dh slamat smpi ke rumah slyg.. wpun smlm bwk brg dgn byknye smpi pnuh satu kete, alhamdulillah, selamat dr bangi smpi ke tmn amaniah... tp.. tu laa.. langit x selalunye cerah.. wpun mmg dh sgt berhati2 bwk kete smlm, sbb sdar diri bwk brg pnuh satu kete, kalau apa2 jd nant susah plak.. haih.. dugaan dr Allah.. dh smpi kat tmn perumahan plak accident... sedeh2.. mmg sedeh... slh aku ke? mmg tak laa... aku yakin, mmg bukan slh aku.. sbb pakcik tu yg tetiba reverse kat simpang apsal... dah laa x bg signal apa2.. tup2 reverse dgn laju.. aku dh hon baikkk punye.. boleh plak dia kata x dgr.. aiyakkk.. sabar2.. sabar suraidah.. dh laa bini dia kawan mak aku.. dh kata dok satu taman.. lps tu bleh plak pakcik tu slhkan aku..kata x nmpk ke dia nk reverse..aikk? haloo pakcik, sape yg ajar boleh reverse kat tgh2 simpang?? sy br je nk belok masuk simpang, yg pakcik elok2 dh dok jln dpn sy lps tu g reverse apsal?? x pnah plak sy tau ada undang2 kata boleh reverse d tgh simpang... huh.. hangin2.. dh laa pakcik tu sibuk dok betul2kan bumper waja dia yg pecah tu.. aku mmg laa xde apa2.. alhamdulillah.. tp kete aku tu mcm kesian laa jugak.. habis laa kat depan side kanan...kemeks pipi kereta ku.. isk..isk..isk.. lampu signal pun pecah.. bumper blah kanan tu kemek jugak.. aderh.. dah tu pakcik tu bleh plak tanya, mcm mana ni? aik.. pakcik yg langgar sy.. sy nk repair mmg xde det pakcik.. sy x start keje lg..mak sy pun blom tentu ada det.. pakcik laa byr... org tua tu leh je wat slambe katak x dgr aku ckp.. pastu trus je dia masuk kete...dgn rasa x b'slh..blah gitu je.. smpi je umah, abg aku apa lg.. hoho.. masing2 hangin laa.. mak aku g cr pakcik tu kat umah dia, tp xde kat umah.. nyoroks kot.. 3 kali mak aku pegi.. last2, abg aku suh je g report balai.. sng crite.. selamat.. g report kat balai IPD Gombak.. sejam lebeh laa gak br setle sume bende.. alhamdulillah.. tgu nk claim insurance je skrg ni.. hopefully leh laa setle sume dlm masa tdkt ni..

hari ni dok umah je seharian.. mengupdate phone book kat umah ni... lps tu unpack2 brg.. nk klua, tp mcm x de mood.. malas nk bwk kete dh camtu.. ingat nk g sogo.. x pegi laa kot.. mcm x sempat je nk g esok.. erm. xpe.. tgu sale akan dtg.. lg pun x tau nk g belik apa.. huhu~

ptg td mkn durian :D huk2.. angah blanje.. yeehaaa... best2.. mkn ber2 je, habes 10 biji.. kat bangi punya laa byk org jual durian.. smpi slyg, ada 2 je org jual durian kat area psr borong slyg td.. ish3.. trus je rasa pelik..awat kat bangi byk, kat sini xde? huhu~ sok cuti.. but till now, dont have any plan yet for tomorrow.. apa nk wat nih? ish3..grrr...geram2...nk kuar, tp x suke arr bwk kete dh kemek2 ni.. kalau sket2 xpe...ni..alaa... huh..xpe laa..dok umah je.. lg bagus... ngadap pc nih..men game ikan...nyak3.. dh dpt crack dia..hoorayyy!!

orait.. till then.. moga d permudahkn segala urusan kita semua...Insya Allah...amien..

:: Salah satu langkah menuju kesempurnaan IMAN..."Janganlah berjaya di atas penderitaan orang dan janganlah menjadi kaya dengan memiskinkan orang lain" ::

2 comments:

Anonymous said...

alolololo.. siannye akak sy ni.. bwk sabo bebyk ek... setiap yg berlaku ada hikmahnye ;)

~ jaRie ~ said...

Sue?? Tukar blog?? patut la xleh access... naseb impom jaja... walau lmbt.. kalo x kecik ati.. hohoho.. Sue, jaja rase kite mmg ade chemistry la... jaja pon TER eksiden.. kemek pipi depan belah kanan kete jaja.. Hohoho... Ne kebetulan ke atau suratan ye su? Erm.. Rindu dkt Su sangat~ Take care k ;)